Cała PolskaJezioro

Camping Ustronie w Karpicku koło Wolsztyna

Jeździcie z dziećmi pod namiot? Nam się czasami zdarza. Pierwszy raz pojechaliśmy z dziećmi pod namiot kilkanaście lat temu. Spodobał się nam ten rodzaj wypoczynku i potem co jakiś czas tak właśnie spędzaliśmy wakacje. Ostatnio jednak coraz częściej zdarzają się niebezpieczne anomalie pogodowe, więc na namiot decydujemy się tylko wtedy, gdy mamy pewność, że pogoda nam dopisze. I tak właśnie w sierpniu 2018 roku wybraliśmy się całą rodziną na Camping Ustronie w Karpicku.

Skorzystaliśmy z długiego sierpniowego weekendu, by wyjechać na kilka dni nad jezioro. Camping  Ustronie wybraliśmy ze względu na atrakcyjne położenie i pozytywne opinie. Jednak kiedy przyjechaliśmy na miejsce okazało się, że akurat w tym terminie odbywa się w Wolsztynie Piknik Czyste Country, a główna baza noclegowa uczestników tego wydarzenia jest właśnie w Karpicku.

Mimo wszystko zdecydowaliśmy się na pozostanie i muszę przyznać, że było to bardzo ciekawe doświadczenie.

Camping  Ustronie w Karpicku

Na campingu nie ma domków, tu przyjeżdża się z własnym sprzętem. Jest to miejsce dla przyczep campingowych, camperów i namiotów. Około 50 m od bazy jest jezioro z ładną plażą, która w sezonie jest strzeżona.

Camping znajduje się na terenie zalesionym, a drzewa zapewniają cień oraz przyjemny klimat. Na terenie campingu znajduje się plac zabaw dla dzieci, miejsce na ognisko i miejsca piknikowe.

W murowanym budynku są czyste i zadbane sanitariaty: toalety, prysznice, umywalki oraz obszerna kuchnia z wieloma zlewozmywakami, lodówką, kuchenkami elektrycznymi, czajnikiem elektrycznym, mikrofalówką.

Camping Ustronie w Karpicku to bardzo przyjemne miejsce na odpoczynek z dala od miejskiego gwaru. Co prawda, w weekendy może być tu dość głośno, jednak od poniedziałku do czwartku to oaza spokoju.

Jeśli lubicie tego typu wyjazdy, albo jeśli chcecie spróbować wyjechać pod namiot to polecam Karpicko! A więcej na temat biwakowania z dzieckiem pod namiotem przeczytacie TUTAJ

Karpicko

Karpicko to nieduża wieś w Wielkopolsce , która leży nad jeziorem Wolsztyńskim, tuż koło Wolsztyna. Do Karpicka trafimy jadąc trasą z  Poznania do Zielona Góry. To takie typowe miejsce letniskowe, jednak nawet w ścisłym sezonie, w dni powszednie, znajdziemy tu ciszę i spokój.

Z Karpicka idąc wzdłuż jeziora można pieszo dojść do Wolsztyna. My często robiliśmy sobie taki spacer, bo trasa jest bardzo przyjemna i niedługa. W Wolsztynie jest piękna plaża oraz park z amfiteatrem, a także urocza Promenada im. Klemensa Modlińskiego, która zachęca do spacerów.

Oczywiście w Wolsztynie znajduje się również słynna Parowozownia, którą koniecznie trzeba zobaczyć 😉