Cała PolskaCity break

Łódź z dzieckiem– bajkowy szlak i murale

W pewien czerwcowy weekend wybraliśmy się do Łodzi na See Bloggers – festiwal twórców internetowych. Nigdy wcześniej nie byłam w Łodzi, ale od dłuższego czasu Łódź była w moich planach podróżniczych. Korzystając z okazji postanowiliśmy zwiedzić Łódź z dzieckiem. I wiecie co? To miasto mnie zachwyciło!

Niestety ze względu na program konferencji nie mieliśmy zbyt wiele czasu na zwiedzanie i poszwędanie się po łódzkich uliczkach, ale i tak udało się zobaczyć kilka ciekawych i naprawdę fajnych miejsc. Oczywiście wszystkie z nich znajdują się w bliskiej okolicy ulicy Piotrkowskiej, bo właśnie w tym obszarze głównie mieliśmy przyjemność się poruszać.

Bajkowy Szlak

Jak wiadomo Łódź to miasto, w którym powstawało niegdyś mnóstwo uwielbianych przez dzieci seriali i bajek dla najmłodszych widzów. Dziś postaci z tychże bajek można znaleźć w różnych miejscach miasta. Aby znaleźć je wszystkie (a jest ich aż 10) najlepiej udać się do najbliższej informacji turystycznej i poprosić o mapkę bajkowego szlaku. Potem można zacząć poszukiwania!

Nam udało się znaleźć 8 postaci. Dwie niestety znajdują się dość daleko od centrum, więc tam nie dotarliśmy.

Bajkowy szlak (czyli Łódź Bajkowa) – to projekt miasta, który ma zachęcić całe rodziny do aktywnego zwiedzania. Urocze postaci z bajek tworzonych przez Studio Małych Form Filmowych Se-ma-for w Łodzi. Jak pisałam powyżej w tej chwili rzeźb jest 10, a docelowo będzie ich aż 17. Rzeźby można znaleźć w miejscach najczęściej odwiedzanych przez turystów, jednak w czerwcu 2019 mieliśmy ogromny problem żeby odnaleźć pomnik Plastusia, który znajduje się w remontowanym obecnie parku. Po długich poszukiwaniach, wypytaniach mieszkańców – oczywiście w końcu się udało, ale okazało się, że Plastuś został tymczasowo „zamknięty”, by nie uległ zniszczeniu podczas prac remontowych.

Zabawa w poszukiwanie bajkowych postaci sprawiła nam ogromną frajdę i dostarczyła wiele emocji! Polecam ją wszystkim! To prawie jak poszukiwanie skarbów z mapą w ręku 😉

W Łodzi można zwiedzać Studio Filmowe Se-ma-for. Niestety tym razem nie mieliśmy tyle czasu, by to zrobić, ale na pewno tu wrócimy!

Szlakiem murali

Łódź to także piękne murale, które zachwycają na każdym kroku. Spacerując ulicami miasta, szczególnie w centrum, nie sposób nie zauważyć mnóstwa kolorowych, niezwykle pięknych murali, które są nie lada atrakcją turystyczną. To szare kiedyś miasto, staje się kolorowym, ciekawym i zachwycającym miejscem – naprawdę warto to zobaczyć!

Najnowsze murale powstawały w ramach projektu Street Art Project od 2010 roku. W Łodzi obecnie organizowana są wycieczki śladami łódzkich murali, ale można je również zwiedzać samemu. Można też odwiedzić Łódź, gdy odbywa się tam Festiwal Murali, wówczas miasto oferuje wiele dodatkowych atrakcji.

Niezwykłe podwórka

Będąc w Łodzi warto zajrzeć na podwórka przy ulicy Piotrkowskiej i zobaczyć co one kryją. Najlepiej zapytać w Informacji Turystycznej, gdzie znajdują się te najpiękniejsze. My odkryliśmy kilka z nich, a dwa szczególnie nas zachwyciły! Były to: Pasaż Róży przy ulicy Piotrkowskiej 3 z kamienicą z luster oraz podwórko przy ul. Więckowskiego 4.   Zresztą zobaczcie sami…

Łódź zrobiła na nas ogromne wrażenie. Żałujemy, że nie mogliśmy zostać tam dłużej i zobaczyć więcej. Miasto to ma wiele do zaoferowania, więc koniecznie przyjedziemy tu ponownie, by móc kontynuować poznawanie tego fantastycznego i klimatycznego miejsca.