Cała PolskaGóry

Góra Trojak i nowa platforma widokowa w Górach Złotych

Ostatnio byliśmy z przyjaciółmi na krótkim weekendowym wyjeździe w Złotym Stoku, aby odwiedzić Kopalnię Złota.
I choć nie zamierzaliśmy chodzić po górach, to jednak na jeden niewielki szczyt postanowiliśmy wejść 🙂 . Trojak, bo o nim mowa, to rozległy, choć niewysoki szczyt w Górach Złotych. Jego wysokość wynosi 766 m.n.p.m.

10 grudnia 2022 r , czyli całkiem niedawno, nastąpiło oficjalne otwarcie nowego tarasu widokowego na Trojaku, więc tym bardziej kusiło nas, aby tam wejść.

Trasa na Trojak nie jest długa, ani wymagająca. To taki fajny spacerek, choć trochę pod górkę 😉
Początek szlaku niebieskiego (bo takim wchodziliśmy) znajduje się na ulicy Leśnej w Lądku Zdroju. Tuż obok szlaku znajduje się bezpłatny parking.

Na Trojak wiodą również dwie pętle dróg: Wielka Okólna i Mała Okólna, między którymi prowadzą inne trasy.

Przejście szlaku niebieskiego zajmuje około 45-50 min. Z dziećmi może ciut więcej 😉 Po drodze można podziwiać piękne widoki, a przy niewielkich skałkach zrobić sobie krótki odpoczynek…

Gdy dochodzi się do szczytu po drodze mija się niewielką wiatę z ławką, która zachęca do zatrzymania się i zrobienia sobie pikniku. Stąd widać już nową platformę widokową, która majestatycznie wyłania się spod skał.

Podczas naszej wycieczki, tuż przy samej końcówce drogi, złapał nas dość silny deszcz. Wiata była zajęta, więc poszliśmy dalej schronić się wśród skał i tam przeczekaliśmy ulewę. Po chwili deszcz przestał padać i można było wejść na taras widokowy.

Widok naprawdę zapiera dech w piersiach. Można stamtąd podziwiać niemal całą Kotlinę Kłodzką: Śnieżnik, Czarną Górę oraz Góry Bystrzyckie i Góry Orlickie.

Konstrukcja tarasu widokowego jest stalowa z przeszklonymi barierkami, co dodatkowo dostarcza wyjątkowych wrażeń.

Punkt pozwala podziwiać widoki na trzy strony świata. Kiedy my tam byliśmy (niedzielne przedpołudnie), na szczycie nie było wielu ludzi. Niestety nie wiem jak jest zazwyczaj, ale zważywszy na to, że szlak zaczyna się w samej miejscowości turystycznej, wnioskuję, że miejsce może być dość popularnym punktem wypadowym, zwłaszcza w sezonie.

Jeśli będziecie w okolicy, to bardzo polecam to miejsce, naprawdę warto !