Inne miejscaJezioroPoznań i okoliceWycieczki, podróże z psem

Baranowo – nad jeziorem Kierskim – spacer brzegiem jeziora

Lubimy odkrywać nieznane dla nas zakątki. Czasami po prostu wymyślamy miejsce, wyszukujemy je na mapie, a potem jedziemy sprawdzić jak tam jest. Tym razem wybraliśmy Baranowo – nad jeziorem Kierskim.

Baranowo znajduje się w niedalekiej odległości od Poznania w gminie Tarnowo Podgórne i usytuowane jest nad zachodnim brzegiem Jeziora Kierskiego. W Baranowie, nad samym jeziorem, znajduje się Hotel Edison. Swego czasu bywałam tu kilkukrotnie na szkoleniach i zabawach firmowych.

Podjechaliśmy autem drogą prawie pod samo jezioro (okolice ulicy Klonowej/Letniskowej) i zaparkowaliśmy na poboczu. Następnie udaliśmy się ścieżką na skarpie przy brzegu jeziora w stronę hotelu. Nieopodal miejsca, w którym zostawiliśmy nasz samochód, zauważyliśmy całkiem fajny punkt widokowy na jezioro. Jest tu otwarta przestrzeń, kilka ławek, a w dole granat wody – widok przepiękny! Po lewej stronie widać przystań i plażę Kaskada.

Potem zeszliśmy stromą ścieżką w dół i już przy samym jeziorze spacerowaliśmy, aż doszliśmy do pomostu przy Hotelu Edison.

Po drodze mijaliśmy różne ciekawe zakamarki i zaułki zlokalizowane przy brzegu. Wiedzie tędy dzika, wąska ścieżka. Teren nie nadaje się do eksploracji z wózkiem dziecięcym, ale na spacer z dziećmi i psem – jest idealny 😉

Na dłużej zatrzymaliśmy się przy stosunkowo nowym pomoście przy hotelu. Tutaj też jest niewielki taras widokowy z ławką usytuowany w połowie stromych schodów prowadzących z terenu hotelowego. Na brzegu są ławki, na których można odpocząć i w spokoju podziwiać piękno tutejszej przyrody.

Poza sezonem jest tu cicho i spokojnie. Podejrzewam, że w sezonie letnim można się spodziewać większego gwaru. Przy hotelu teren jest bardzo zadbany. Nowe ławki, oświetlenie, ścieżka i pomost – świetnie wkomponowały się w krajobraz. Nie jest to kąpielisko – raczej miejsce odpoczynku i rekreacji.

Potem poszliśmy dalej dziką ścieżką, aż dotarliśmy w okolice ulicy Wypoczynkowej. Na drogę powrotną wybraliśmy ścieżkę górną (na skarpie), dla urozmaicenia. W sumie przeszliśmy nieco ponad 3 km. Taki niedługi, ale bardzo fajny spacerek z widokami 🙂

W Hotelu Edison znajduje się restauracja, w której przy okazji można zjeść obiad. Zajrzałam do menu i widziałam, że lokal oferuje pizzę, dania obiadowe, zupy, a nawet potrawy ukraińskie.

Ogólnie bardzo ładna okolica. Nie jest szczególnie uczęszczana, chyba, że przez okolicznych mieszkańców i gości hotelowych. Na weekendowy rodzinny spacer w sam raz  🙂

Inne ciekawe miejsca godne polecenia w okolicy to: